Η εταιρική ταυτότητα είναι η εικόνα της επιχείρησης. Μέσα από τα σχήματα, τα χρώματα και την γραμματοσειρά της εταιρικής ταυτότητας φαίνεται το ύφος της εταιρείας, η δραστηριότητά της, οι στόχοι της, η φιλοσοφία της, η κουλτούρα της. Κάθε εταιρική ταυτότητα έχει ένα δυνατό σημείο (είτε αυτό είναι κάποιο σχήμα, είτε κάποιο χρώμα ή συνδυασμός χρωμάτων) το οποίο προσπαθεί να προωθήσει και να καθιερώσει προκειμένου να γίνει εύκολα αναγνωρίσιμο.

16

Τα στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας

Τα βασικά στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας αποτελούν το λογότυπο, η επαγγελματική κάρτα, το επιστολόχαρτο και ο φάκελος. Συμπληρωματικά στοιχεία είναι όλα τα παραστατικά με τα οποία γίνονται οι συναλλαγές, και επιπλέον έντυπα όπως μπλοκ σημειώσεων, ευχαριστήριες κάρτες, εξώφυλλα για θήκες cd … κλπ. Όλα αυτά τα στοιχεία πρέπει να έχουν μία ενιαία εικόνα, ένα κοινό στοιχείο. Είναι τα στοιχεία με τα οποία γίνεται η καθημερινή επικοινωνία είτε με συνεργάτες, είτε με πιθανούς πελάτες.

Το πιο σημαντικό από όλα είναι το λογότυπο. Η σχεδίαση της εταιρικής ταυτότητας ξεκινάει πάντα από τη σχεδίαση του λογοτύπου. Αυτό είναι που θα καθορίσει και την εικόνα των υπόλοιπων στοιχείων. Τα χρώματά του και τα σχήματά του θα επικρατήσουν και θα διαμορφώσουν ολόκληρο το ύφος της. Είναι το πιο σημαντικό στοιχείο και θα εμφανίζεται σε όλες τις προωθητικές κινήσεις της εταιρείας.